18. helmikuuta 2013

Hän oli kauhean komea mies!



Miehet ovat nyt vihdoin ja viimein saaneet ihan ikioman pikku Oriflame-tuotekuvastonsa! Esite on vain 12-sivuinen, joten jopa mies itse jaksaa selata sen läpi ;) Tuotteet ovat miesten esitteessä normaalihinnoin, eli tarjoukset täytyy tsekata aina voimassa olevasta jaksoesitteestä. Toki se on ylivoimainen tehtävä suurimmalle osalle miehistä, mutta ehkä me näpsäkät edustajat voimme siinä jeesata. Tuotteiden etsiminen tästä esitteestä on vaivatonta; kaikki miesten ihonhoito- ja vartalonhoitotuotteet, sekä tuoksut löytyvät helposti niin, ettei tarvitse plärätä sivuja edestakaisin ja yrittää epätoivoisesti bongailla juuri sitä oikeaa parransänkigeelä. Uskon, että myös joidenkin "unisex-tuotteiden" myynti miehille voi lisääntyä tämän oman esitteen ansiosta.

Mutta kuka, mikä ja millainen mies oikeastaan tarttuu Oriflamen tuote-esitteeseen? Missä ja milloin sellaista tapahtuu? Onko se harvinainen ilmiö, vai ihan normaali toimenpide? Miten miehet ylipäätään tekevät ratkaisun tilata tuotteita?

Edustajien miehillä on iisiä. Tarvitsee vain heittää tilaus ilmoille: "Hei tilaa dödöä!" tai "Suihkugeeli on loppu, onko sulla yhtään varastossa?" (Onneksi minulla sattuneesta syystä on parisenkymmentä miesten suihkugeeliä vain odottamassa armaani kutsua). Minun mieheni (33v. sisäsiisti yhteiskuntatieteilijä) käyttää tuotteita melko monipuolisesti; suihkugeelien ja deodoranttien suhteen hän on suurkuluttaja. Free Attituden tuoksuun mieheni mieltyi kovasti. North For Men-sarjasta käytössään miekkosellani on myös Face Wach ja AfterShave.

Kovalla käytöllä on jo pitkään ollut FeetUp jalkavoide, mutta myös naamio on tarpeen super-kuiville jaloille. Naamio on asia, jota miehet eivät ehkä pysty omatoimisesti käyttämään, vaan siihen heidät vain on ystävällisesti huijattava. Eihän heidän ihan tarkkaanottaen tarvitse tietää, mitä purkki sisältää ;) Tehon he tulevat joka tapauksessa huomaamaan!

Entä kaikki ne muut maailman miehet? Täytyykö luottaa vain siihen, että heidän tyttöystävänsä tai äitinsä tilaavat tarvittavat tuotteet?

Minä olen antanut miehille esitteen kouraan tylsässä työpaikkakokouksessa, pitkällä bussimatkalla ja joillekin ihan missä ja milloin vaan. Omatoimisesti, ilman vaimon erillistä kehotusta, miehet ovat tilanneet minulta mm. parranajoon liittyviä tuotteita sekä tuoksuja, kuten herkullisen mausteista Flamboyantia (erityisen tyytyväinen olen siitä, että olen myynyt tätä työkaverilleni, jota nuuhkin aina salaa toimistolla). Kysäisin tätä postausta varten työkamuni kommentit Flamboyantista, joten arvoisat lukijat, tässä teille miesnäkökulma:

"Kesäisen nussakka tuoksu joka tuo mieleen juhannuksen joka aamu kun sitä pölläyttää. riittoisa ja miellyttävä, eikä ärsytä herkkää hipiääni!"

Utelin myös Oriflame-ystäviltäni, mitä tuotteita he ovat joko myyneet miehille tai tilanneet omalle miehelleen. Eräs tuttava kertoi, että hänen miesten tuotteiden lempparinsa on tällä hetkellä uuden uutukainen Tycon, koska sen tuoksu hänen mukaansa edustaa ns. "Panisin!"-osastoa. Ehkä juuri tämän palautteen ansiosta mies onkin sitä niin riemuisaan käyttänyt.

Olipa miehellä mittarissa ikää minkä verran tahansa, voi Pure Skin-tuotteet olla myös oiva valinta. Esimerkiksi kasvojenpesuneste tai Spot SOS Gel tulevat monella aikuisellakin miehellä tarpeeseen. Meidän myyjienkään ei pitäisi turhan kapeasti tarjota tuotteita urbaaneille uroksille. Rohkeasti vain kuvastosta esiin myös ne muut kuin NFM-sivut :) Ystäväni kertoi, että hänen seuraava haasteensa on saada mies käyttämään BioClinicin Adult Skin Anti-Breakoutia, eli aikuisten ongelmarasvaisen ihon kosteusvoidetta. Itse haastan itseni ja yritän myydä eräälle mies-asiakkaalleni uutta BioClinicin päivävoidetta, jossa on suojakerroin 45. Miehet vain ovat äääärimmäisen laiskoja kosteusvoiteiden käyttäjiä. Kasvojen kosteutus taitaa kaikilla olla ihan retuperällä. Poikkeuksia toki löytyy, eräs edustajaystävä nimesi heti miehensä käyttämiksi tuotteiksi nimenomaan NFM:n elvyttävän kasvovoiteen, sekä roll-onin. Thumbs up! Samainen kolleega oli myynyt tuotteita myös nuorille pojanklopeille, jotka olivat perustelleet ostoksiaan sanomalla, että "Tytöt tykkää!". Ajajaj, mitä tulevaisuuden lupauksia! West for Menin hair&bodywashia oli mennyt heille.:)

Harva mies osaa nimetä oman lempparituotteensa. Aivan kuin kosmetiikka olisi heille vain välttämätön paha, jota on pakko käyttää. Pari hemmoa kuitenkin kertoi minulle mielituotteistaan.

"Lempparituote on se parranajogeeli, joka ei vaahtoa. Se oli erilainen. Oli helppo ajaa, liukas, lipevä" Jotenkin tähän tyyliin kuvaili NorthForMenin ShavingGeliä eräs 33v tietokonenörtti, joka on yksi vakkariasiakkaistani.

Ja hei, Wellnessiä voi hörsiä miehetkin! Näin minulle kertoi eräs nuori jannu, joka tekee vuorotyötä: "Welness shake on huippu..ei tarvitse vetää öisinkään mitään kovin raskaita ruokasatseja kun nappaa pari annosta yössä, niin hyvin jaksaa, eikä tarvitse eväs-arsenaalia mukaan" Voi mikä loistava vinkki, nyt äkkiä myymään shakea kaikkialle missä on miehiä yötöissä :)

Kiitos kaikille galluppiini vastanneille pojile! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti